ייצור מאחזי יד

מאחזי יד הם חלק טבעי מנוף היום יום שאליו התרגלנו – לכל סט מדרגות מוצמד בדרך כלל מאחז יד וניתן לראות שמאחזי היד נהיו יותר ויותר נפוצים גם במרחב הציבורי כחלק ממהלך כולל להנגיש את הרחוב לכל מי שמעוניין להשתמש בו. הסיבה לכך היא פשוטה וברורה – מאחזים שכאלו מעלים את רמת הבטיחות של המדרגות. במאמר זה תוכלו לקרוא על מאחזי יד, על הסוגים השונים ועל העניין העיצובי הרב שנוצר בשנים האחרונות סביב הנושא.

 

 ייצור מאחזי יד – מהו מאחז יד?

מאחז יד, או בשמו המקובל, מעקה, הוא משטח ארוך וצר שמקובע לקירות או לעמודים ונועד לאחיזתם של ההולכים והשבים בעת שימוש בגרמי מדרגות, הליכה ברחובות או הליכה במסדרונות.
ישנם מאחזי יד שמיועדים לשימוש כללי (כמו מאחזי יד ברחוב, שמיועדים לשימושו של כל אחד), ומאחזי יד ספציפיים שמיועדים לשימושים ייחודיים, כמו מאחזי יד בשירותים ובאמבטיה למי שמבקש לשמור על משנה זהירות מסיבות שונות ומגוונות.

 

למה צריכים מאחזי יד?

ישנם שני שימושים עיקריים למאחזי יד:

1. שימושי ביטחון: מדובר בשימוש הכי נפוץ ומקובל במאחזי יד, שבמהלכו מתקינים את המאחז במקומות שבהם יש סיכון מוגבר לנפילה וצורך באמצעי בטיחות נוסף שעליו יהיה אפשר להסתמך.

מאחזי יד שעונים על הצרכים הללו באים במגוון רחב מאוד וכוללים בתוכם מעקות למדרגות (שנועדו למניעת נפילה או התדרדרות ויכולים גם לשמש לצורך סיוע בטיפוס), מעקות לאמבטיה (שנועדו למנוע החלקה ושימושיים במיוחד עבור מי שהחלקה זו מסוכנות עבורו, כמו אוכלוסיית הקשישים), מעקות לשירותים (שנועדו לצורך הנגשת השירותים לבעלי מוגבלויות מוטוריות שונות) ומעקות לרחוב (שנועדו לעזור למי שרגליו אינן מסוגלות לשאת את משקלו בעצמן ונדרש לתמיכה נוספת).

2. שימושים לצורך עיצוב פנים: מעבר לשימוש החשוב והאינסטרומנטלי שיש למאחזי יד בתמיכה במי שמתקשה בהליכה, ישנו שימוש שנפיצותו הולכת ועולה בשנים האחרונות – והוא השימוש במאחזי יד לצורך עיצוב פנים.

העלייה בשימוש זה החלה עם השתכללות מאחזי היד, שמיוצרים בשנים האחרונות במגוון רחב של עיצובים מרגשים ומיוחדים. במקרים אלו משמש המאחז לא רק לאחיזה אלא גם ליופי, ומעוצב באופן שתואם את המרחב שאליו הוא מיועד.

האם אני יכול להתקין כל מאחז יד בכל מקום?

יש יותר מסוג אחד של מאחזי יד:

יש גיוון משמעותי בסוגים של מאחזי היד בשוק, כאשר חלק משמעותי מהגיוון קיים בין השאר בשל השימושים השונים והמגוונים שיש למאחזי היד. חשוב מאוד להדגיש שמאחז יד ביתי אינו זהה למאחז יד חיצוני, והשניים חשופים לכללים שונים ונדרשים לעמידה בתקנים שונים.

מהם התקנים שחשוב שאכיר?

התקן שהכי חשוב להכיר הוא התקן שנדרש ממי שמחויב על פי חוק להנגיש את המרחב שבו הוא מעוניין להתקין מאחז יד. תקנים אלו מתייחסים למגוון מאפיינים שמאחז היד נדרש לספק, ביניהם יכולת להחזיק משקל של 200 קילו לפחות, מרחק של כ80 עד 90 סנטימטרים מפני הקרקע ועוד.

איך אדע אם המאחז יד שהתקנתי עומד בתקן?

אנחנו ממליצים לכל מי שנדרש על פי חוק להתקין מאחזי יד להתייעץ עם איש מקצוע ולהסביר לו שלא מדובר בסתם עוד מאחז יד, וזאת כדי שאיש המקצוע יוודא שהמאחז עומד בתקנים, שאי עמידה בהם יכולה לגרור איתה השלכות משפטיות.

אילו סוגי מאחזי יד קיימים? מה ההבדלים ביניהם?

ישנם סוגים רבים של מאחזי יד, כאשר אלדין תעשיות נירוסטה – ייצור ושיווק מוצרי נירוסטה מתמחים כמובן במאחזי יד מנירוסטה ומאחזי עץ בשילוב נירוסטה – הסוג הכי טוב שיש!

מהם היתרונות של מאחזים מנירוסטה על פני חומרים אחרים?

לחומר הנירוסטה יש יתרונות רבים ומגוונים, שהמרכזי מבניהם הוא עמידותו הרבה לפגעי הסביבה – הנירוסטה מוכרת יותר בישראל בשם "פלדת אל חלד", כאשר כפי שהשם מרמז מדובר בחומר שחסין במיוחד לחלודה. החסינות של הנירוסטה מחלודה נובעת משכבת ההגנה הטבעית של החומר, שמונעת חדירה של מים ואוויר לתוכו, ומגנה עליו מחמצון.
חומר הנירוסטה הוא גם חומר יפה מאוד, שמקנה לכל מרחב בו הוא מוצב מראה עכשווי ומודרני. חשוב לציין! תכונה זו הופכת את הנירוסטה לפחות מתאימה למרחבים שאינם מעוצבים בעיצוב מודרני, ולכן אנחנו מייצרים גם מאחזי יד משולבים שעשויים גם מנירוסטה וגם מעץ – כאשר שילוב זה מאפשר למאחז לשמור על האסתטיקה הייחודית של העץ, אבל גם על כל היתרונות של הנירוסטה.

לסיכום:

מאחזי יד הם מוצר חשוב במיוחד לכל מי שמעוניין לשמור על הבטיחות בביתו או בעסק אותו הוא מנהל. מעבר לשימוש זה, מאחזי היד מכילים בתוכם פוטנציאל עיצובי משמעותי, כאשר חומר הגלם שממנו המאחז עשוי משמעותי ביותר לצורך בדיקת התאמתו העיצובית למרחב.
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל שאלה, התלבטות או בקשה.

תוכן עניינים

לחצו כאן לשיחה
1
צריכים עזרה ?